back to top

Om oss

Vi kan sport

Det finns få andra kontexter där kamp, konflikt och drömmar är så pass närvarande som i sportvärlden. Sportens värld består av ett narrativ som ger möjlighet till att bygga en berättelse om varför man sponsrar. 

Just därför är marknadsföring via sport oerhört tacksamt – denna värld kan vi – och allt vi skapar ska ha en betydelse. En betydelse för affären, för människorna och för samhället. 

Pack Train är en ledande aktör inom sports marketing och verkar i gränslandet mellan förbund, ligor, klubbar, sponsorer, näringsliv och offentlig sektor. 

Vision

Pack Trains vision är att bli Nordens mest ansedda byrå inom sports marketing för sponsorer, rättigheter och branschens vassaste talanger.

Erbjudande

Våra lösningar inom fältet sports marketing definieras genom strategisk kompetens, kreativ höjd och mätbarhet som syftar till att maximera utfallet för våra kunder som återfinns både på sponsor- och rättighetssidan.

Våra affärsområden:

  • Strategi
  • Aktivering
  • Analys

Vår historia

Pack Train grundades under hösten 2015 av kusinerna Ulf Björnemark och Joel Pallvik med utgångspunkten:

Det måste finnas ett bättre sätt!

Ett bättre sätt att jobba strategiskt med sports marketing, ett bättre sätt att analysera och utvärdera, ett bättre sätt att jobba med berättelsen kring sina sponsorskap, sina CSR- och hållbarhetsinitiativ och inte minst med aktiveringarna och effekterna av sina sponsorskap – oavsett om man är rättighet eller sponsor.

Med grundarnas bakgrund och kompetens inom strategi, analys och marknadsundersökningar parat med spetskompetens inom marknadsföring och PR förenar Pack Train två ytterligheter då vi bottnar i analys men drivs av nyfikenhet, innovation och kreativitet.

Vi är Pack Train och vi har inlett en resa mot att bli Nordens mest ansedda byrå inom sports marketing och det självklara valet för rättigheter, varumärken och branschens vassaste talanger.